Personaliseringsidé 8: Mashable – Flavor Me

Navn til service:

Mashable – Flavor Me (personal learning environment)

Målsætning:

Mere relevante tilbud

Personalisering skal give mulighed for mere målrettede, mere relevante tilbud og anbefalinger til brugerne.

 

Beskrivelse/Funktion

På ”Min side” kan brugeren kan vælge feeds fra flere forskellige eksterne kilder på baggrund af brugerens profil.

(hvis du f.eks. interesserer dig for musik hentes feeds ind fra BibZoom)
 

A.  Flavour.me

Sociale netværk integreres og vises på en simpel måde – evt. hændelsesbaseret visning efter brugerlogin

B.  Automatiseret tilpasning af sitet
Tilpasning baseret på profil (køn, alder). Hele sitet ændrer form, struktur og indhold alt efter, hvem der logger sig ind.

C.  En køns- og aldersbestemt tag-cloud.
Hvad har andre på med samme køn/alder søgt på/efter?

D. Mere inspiration
Få vist de nyeste materialer indenfor interesse-områderne i små indholdsbokse/inspirationsbokse i højre side

Formål med idéen

At formidle  og dermed promovere bibliotekernes nationale formidlings kanaler. Desuden indhold fra lokal biblioteksside.

 

Værdi for brugeren
Det indhold der bliver vist for brugeren har brugeren tilkendegivet interesse for – indholdet er mere vedkommende for brugeren.

 

Information fra brugeren
Brugeren ’klikker af’ hvilke kategorier vedkommende er interesseret i (fx musik, krimi, arrangementer, film osv.)

 

Tekniske overvejelser

Indholdet kan pushes pga. match mellem ’tags’ og de kategorier brugeren har valgt.

Grupper: