ding2tal: designfasen påbegyndes

Første fase i projektet, vision, mål samt til rettelæggelse af design-opgaven, er nu gennemført

Vi er nu igennem første fase i projektet,  hvor vi har foretaget afklaring og formulering af vision og mål (opstartsmøde samt Styregruppemøde). Efterfølgende har projektgruppen med afsæt i vision og mål drøftet og besluttet en række principper, designet skal følge, samt hvilke områder, der især ønskes fokus på. Endvidere er der foretaget en udvælgelse, og udarbejdet en oversigt over de elementer, der skal designes.

På den baggrund har projektgruppen udarbejdet en beskrivelse af design-opgaven:

Beskrivelse af opgaver i design-fasen
 

Næste fase af projektet: design (wireframing, informationsarkitektur, front-end arkitektur, usability)

I næste fase, der igangsættes nu, er designfasen. Projektet nedsætter en design-gruppe med flg. kompetencer:

  • Informationsarkitekter
  • UX/IA designere
  • UI designere
  • Frontend udviklere (til review)

Via review- faser sikrer vi at flest muligt får mulighed for at få indflydelse.

I review-faserne vil der blive brug for :

  • Bibliotekarer (til review af søgeresultater og materialevisning)
  • Usability folk (til review og iteration/brugerundersøgelse)
  • Back end udviklere (til review)

Første arbejdsdag i Design-gruppen afholdes – hvis muligt -  29.5.12. hos Aarhus Kommunes Biblioteker (reservedato: 4. Juni samme sted). Det bliver et fælles møde med Projektgruppen, hvor design-oplægget gennemgås og det praktiske arbejde sættes i gang.

Koordinering mellem ding2tal og Personaliseringsprojektet:
Personaliseringsprojektet vil afsætte tid til koordinering mellem leverandøren B14s designere og ding2tals designere. Dermed kan vi sikre, at de to løsninger fra starten af kommer til at kunne fungere sammen, både hvad angår brugerinteraktion og frontend arkitektur. Der bliver derfor berammet en række koordineringsmøder mellem én eller to fra ding2tal-design-gruppen, B14 og undertegnede til koordinering.

Grupper: